دوربین مدار بسته AHD

در این مقاله می خواهیم تمامی مواردی که در دوربین مدار بسته AHD نیاز است,را بصورت مختصر برای شما شرح دهیم:
در دوربین های آنالوگ کیفیت تصاویر به صورت خطی TVL منتقل می گردد , ولی در دوربین هایAHD وضوح تصویر یک مگا پیکسل, 480*720 با 30 فریم بر ثانیه  منتقل می گردد.
در این نوع دوربین ها تصاویر بر بستر کابل کواکسیال این قابلیت را دارا می باشد , که تا فاصله 500 متر انتقال سیگنال را به دستگاه مرکزی را به درستی انجام دهد .در صورتی که در دوربین های آنالوگ این فاصله کابل کشی فقط تا 100 متر بود. تصاویر در دوربین های AHD  بر اساس پیکسل تقسیم بندی می گردد .  هرچه پیکسل دوربین ها بالاتر باشد, کیفیت تصویر نهایی دوربین بالاتر می باشد.
انواع تصاویر

در بالا خلاصه ای از معرفی دوربین مداربسته AHD  گفته شد.حال به بررسی این مدل دوربین و انواع و برند ها وتفاوت ها می پردازیم.

روش کار دوربین مدار بسته AHD :

در این مدل دوربین تصاویر بر بستر کابل کواکسیال و به صورت دیجیتال (DVT) می باشد.به این صورت که ابتدا تصاویر به صورت آنالوگ وارد دستگاه DVR می شود,سپس در دستگاه به وسیله چیپ تبدیل به تصاویر دیجیتال می گردد. دوربین مداربسته AHD از دو مگا پیکسل شروع و دارای کیفیت 1080 می باشد.

انواع دوربین مدار بسته AHD:

انواع دوربین مدار بسته AHD به دو صورت می باشد.به نام  تجاری دام DOME  و بولت BULLET در بازار عرضه می گردد.
دوربین های دام DOME:  به دوربین های گنبدی و سقفی اطلاق می شود, که به صورت پلاستیک و فلزی تولید می گردد.همچنین دارای IP66  و IP 67 هستند, که مقاوم در برابر آب و گرما و سرما و گرد و غبار است.بیشتر این مدل دوربین در سقف و محیط های بسته استفاده می شود.
دوربین بولت BULLET :به دوربین های دیواری و پایه دار اطلاق می گردد. که این مدل دوربین هم به صورت فلزی و پلاستیک به بازار عرضه می شوند, که دارای پروتکل IP66  و IP 67 هستند.(مقاوم در برابر آب ، گرما، سرما ، گرد و غبار). بیشتر این مدل دوربین مداربسته در فضای باز و دیوار ها ستفاده می گردد ,چون زاویه تنظیم این مدل به علت داشتن پایه بیشتر می باشد.

مدل های دوربین AHD:

مدل های مختلفی برای این دوربین ها طراحی شده است .به طور مثال دوربین با لنز ثابت FIX ,دوربین با لنز وریفوکال VARIFOCAL  ,دوربین های موتورایز و دوربین های اسپید دام.
دوربین مداربسته AHD  لنز ثابت :این مدل دوربین ها دارای لنز ثابت و فیکس می باشد ,برای زوم کردن دیجیتال و در دستگاه  DVR  انجام می شود. که لنز دوربین ها 2.8 یا 3.6 میلیمیتر می باشد.
دوربین مداربسته AHD  وریفوکال : در این مدل دوربین لنز دوربین به وسیله یک پیچ که در زیر دوربین طراحی شده است به عقب و جلو می رود، این قابلیت باعث می گردد وضوح تصویر بیشتر گردد.
دوربین مداربسته AHD  موتورایز: این مدل دوربین دارای لنزی موتوری است ، که موتور آن داخل دوربین و از طریق دستگاه دی وی ار کنترل و وضوح تصویر را  به وسیله آن می توان تغییر داد.
دوربین مداربسته AHD اسپید دام: این مدل دوربین ها برای محل های  خاص و وسعت بالا در نظر گرفته می شود. این مدل دوربین ها دارای چرخش 360 هستند . دارای زوم بالا از 4 تا 36 ایکس می باشند , که قدرت و تشخیص حرکت در این مدل دوربین ها بسیار بالا می باشد.
دوربین مدار بسته ahd

شرکت های تولید کننده دوربین مدار بسته AHD

در عرصه رقابت تولید دوربین های مدار بسته HD ، شرکت های بزرگ براساس نیاز ، دوربین با تکنولوژی خود را وارد بازار نمودند. بیشتر شرکت ها با فناوری AHD  شروع به تولید نموده و شرکت های معتبری مثل: هایک ویژن و داهوا به صورت انحصاری با تکنولوژی TVI  و CVI  پا  به عرصه رقابت گذاشتند؛که دوربین هایی با کیفیت و کارایی بالا را تولید نمودند.

قیمت دوربین مدار بسته AHD

قیمت دوربین مدار بسته AHD  در بازار عرضه بسیار رقابتی می باشد ؛ این مدل دوربین ها به علت قیمت مناسب ،طرفداران بیشتری دارد. می توان گفت قیمت دوربین مداربسته AHD  تابعی از برند های مختلف در بازار می باشد. چون برد و کیس و قاب دوربین ها قیمت ها را متغیر می نماید.
تعدادی از دوربین های AHD در داخل ایران اسمبل میگردد یا از کشور چین وارد ایران می گردد. که برد داخلی این دوربین ها متلق به رکت XM، FULHAN ویا سونی می باشد .  این نسبت به دوربین های برند هایک ویژن و داهوا قیمت پایین تری دارند.

ملزومات نصب برای دوربین مداربسته AHD

 دوربین مداربسته AHD : این مدل دوربین ها از2 مگاپیکسل شروع می شود, همچنین دارای دید در شب  و ضد آب و گرما و سرما و کیفیت 1080 می باشد.
دستگاه ذخیره DVR : این دستگاه تصاویر دوربین ها را دریافت میکند و بعد از کد گذاری ، به تصویر دیجیتال تبدیل و خروجی را می توان در تلویزیون یا مانیتور مشاهده نمود.(دستگاه دی وی ار باید با توجه به تعداد دوربین و مقدار ساپورت مقدار پیکسل دستگاه  انتخاب گردد).
کابل کواکسیال : این کابل برای انتقال تصاویر مورد استفاده قرار میگیرد؛ که کابل های ترکیبی هم انتقال تصویر هم برق را انجام می دهد که به RG59  یا RG60  معروف می باشند.
منبع تغذیه یا اداپتور : دوربین ها برای روشن شدن نیاز به برق داشته که توسط اداپتور 12 ولت 2 آمپر یا منبع تغذیه مرکزی تامین می گردد.
امیدواریم اطلاعات مفیدی در اختیارتان گذاشته باشیم ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید